Celý víkend leje a ja sa ponáram čoraz viac
do depresie, pretože čas môjho výstupu začína presne o mesiac a ja sedím doma a
nechce sa mi ísť ani do dažďa (ako chcem potom zvládnuť snehové búrky pri mínus
45 stupňoch?).

![]() |
Stále lepšie, ako cez mokrú trávu... |
Vyrážam teda neskôr, ale s odhodlaním, že
návrat oddialim na neskorý večer, pretože po cestičke trafím späť za tmy aj s
mojou šero slepotou. Šťastie si odskočilo na pivo a ja po pol hodine jazdy
dostávam na mojej motorke ďalší defekt (ďalší preto, lebo je to už tretí defekt
za posledné 2 mesiace). A tak musím dotlačiť motorku k najbližšej opravovni
(ktorých je našťastie tu do sýtosti) a môj neskorý výlet sa oneskoruje o ďalšiu
hodinku. Následne dorážam na začiatok cesty, odkiaľ už za chvíľku pachtím
smerom hore.
Mokro je stále, ale šťastie dopilo pivo a
tak už aspoň neprší. Môj časový deficit ma doháňa k zúrivému tempu, pri ktorom
som skoro zabudol aj na moju tradíciu s kameňmi. A tak po krátkej prestávke, a
s nákladom drobných (ale verte mi ťažkých) kameňov skúšam so "skalným" úsilím ustáť rovnaké tempo. Cesta začína príkro stúpať a ja som do 5tich
minút úplne mokrý, aj keď neprší...

![]() |
Pár hrobiek stačí na vytvorenie prístupovej cesty do hôr |
Cestou prechádzam na druhú stranu hrebeňa,
kde ma zaujala ďalšia poľná cesta vedúca na vrchol náprotivného kopca. Nechávam
sa teda viesť kľukatou stužkou vyhýbajúcou sa okolitým skalnatým bralám a ktorá
sa vrýva do strmého svahu spolu s čoraz častejšími hrobkami navôkol. A tak
vďačný Čínskym tradíciám pochovávania v horách sa pomaly presúvam pomedzi hroby
až na vrchol kopca. Tam však cesta ani zďaleka nekončí a vodorovne kopírujúc
strmé úbočie hory odchádza do polo-zahmlenej diaľky. Vydávam po nej dúfajúc, že
snáď ma dovedie k niečomu zaujímavejšiemu, ako len stromy navôkol a výhľady na
družstvo pod svahom...

Vy, čo ste sa už skúšali škrabať po
skalnatej stene v turistických ťažkých topánkach asi viete, že je to ako umývať
riad v hokejistických rukaviciach (môj skalný prívesok som samozrejme zvesil z pliec a nechal pod múrom)
a keď som sa konečne dostal na vrchol múru zistil som, že z druhej strany ma
víta ešte vyšší, asi 3 a pol metrový zoskok pod múr. Ani neviem, ako som ním
dokázal zísť v mojich bagandžiach, ale tuším som väčšinu zostupu visel len na
mojich tenkých rúčkach...

Opustený kláštor hlboko v horách s
farebnými sochami Budhov bol určite zlatým klincom tréningu, ale ja som sa už
musel vydať na cestu späť, lebo sa začínalo zmrákať. Aby som to ale nepreháňal
s mojou zlepšenou náladou po ohliadnutí kláštora, tak si osud vyskúšal aké mám
nešmykľavé podrážky. Keď som sa pri výstupe brehom začal úplne pomalinky šmýkať
späť a pred spomaleným pádom do blata mi nepomohli ani ruky a ani môj kamenný
prívesok (na vlas rovnako ťažký, ako predchádzajúci týždeň - opäť 32 kíl!), tak
som nakoniec veselo dopadol na všade prítomné kamene a blato. A na dôvažok mi
pri páde, v ruksaku praskla plastová fľaša, ktorá mi vodou zaliala zadok a
červeno-hnedé blato mi na zadku urobilo mapu, až priveľmi podobnú tej, ktorú
som nosieval ráno z postele ako 4 ročný...

Pikoška
z Číny IV:
Na šoférovanie v Číne potrebujete poriadnu
dávku tolerancie a trpezlivosti. Vodiči jazdia veľmi pomaly, opatrne a má to aj
príčinu – nikdy neviete kto, čo zrazu urobí. Autá prechádzajú križovatky na
červenú, otáčajú sa všade aj na rýchlostných cestách, odbočujú bez smeroviek,
na všetko a všade trúbia (je to dokonca zakotvené aj v pravidlách), jazdia a
parkujú na chodníkoch, chodia v protismere a prednosť má väčšie, alebo drahšie
auto... Aj keď máte veľkú predstavivosť, tak asi nie dosť bujnú na to, aby ste
si predstavili čo všetko na motorkách prevážajú – od sedacích súprav, skríň,
akýkoľvek stavbársky materiál, dobytok, alebo všetkých 5tich členov rodiny...
No comments:
Post a Comment